Kamis, 26 November 2015

Shift Kerja Keletihan - Hari Pertama Cuti dan Rasa Seperti kempis belon!

Shift Kerja Keletihan - Hari Pertama Cuti dan Rasa Seperti kempis belon!

Bagi seseorang yang mengalami kerja syif keletihan, saya telah menjangkakan hari ini - hari pertama cuti saya, untuk beberapa lama. Fabulous - Saya boleh buang jam penggera saya selama 2 minggu keseluruhan (sebenarnya sangat terdorong untuk membuangnya dalam tong sampah untuk kebaikan ...), tetapi bukan melantun dari katil saya pagi ini - Saya sebenarnya bangun rasa sedikit seperti belon kempis.

Sekarang anda akan berfikir bahawa saya akan bounding dengan tenaga, bersedia untuk mengambil dunia, tetapi malangnya ini tidak berlaku.

Badan saya sakit seluruh dan saya mendapat benar-benar tiada dilakukan - zip! Kaput!

Tetapi bukannya berasa maaf untuk diri sendiri tentang bagaimana buruk yang saya rasa, dan betapa sedikit saya capai hari ini, saya terpaksa mengingatkan diri saya bahawa saya sesungguhnya pada hari cuti. (Adakah anda sedikit anak lelaki cemburu ?? !!)

Namun itu yang berkata, saya masih ingin tahu mengapa saya merasakan seperti belon kempis, dan yang paling jelas bahawa saya boleh berfikir adalah bahawa sebagai seorang pekerja syif saya telah sangat kurang tidur sejak beberapa bulan yang lalu (OK membolehkan serius di sini - beberapa tahun yang lalu ...), dan ia tidak hairanlah badan saya berkata - "akhirnya" - anda memberikan saya rehat lebih berhak.

Dan kita tidak boleh menolak hakikat bahawa kita semua mempunyai hari-hari kita apabila kita berasa rendah di tenaga- terutama beralih pekerja. Beberapa hari yang lebih baik maka orang lain, tetapi ia tidak menghairankan memandangkan hakikat bahawa kita semua menjalani kehidupan yang sibuk itu.

Jadi bagaimana saya boleh memastikan bahawa saya tidak "melupuskan" hari lain?

Well tabiat kecil yang saya telah mula lakukan pada tahun ini (tetapi tidak berbuat malam terakhir), adalah bahawa sebelum saya masuk tidur, saya menulis lima perkara (tidak lebih) yang saya ingin capai pada hari berikutnya. Apabila saya pergi ke tempat tidur, perkara-perkara yang pada fikiran saya supaya apabila saya bangun, lebih kerap daripada tidak, saya telah bekerja betul-betul "bagaimana" saya akan melakukan semua perkara-perkara ini.

Perkara seterusnya yang menyumbang kepada hari rata saya hari ini adalah bahawa saya tidak bangun dan melakukan apa-apa latihan, jadi untuk sepanjang hari, saya benar-benar berasa seperti belon kempis. Memandangkan latihan yang mencergaskan anda dan memberi anda lebih banyak tenaga - ia tidak hairanlah bahawa saya berasa letih untuk sepanjang hari.

Sekarang, saya tidak mahu memberi gambaran bahawa kita semua harus menjalani kehidupan kita seperti robot, dengan setiap minit lapang kira, dan tiada ruang bagi spontan. Tidak ada yang menyeronokkan ia itu.

Tetapi apa yang saya ingin menekankan adalah bahawa anda tidak boleh berfungsi pada 100% - setiap masa. Tiada seorang boleh. Dan ia akan menjadi sedikit tidak realistik untuk berfikir sebaliknya (terutamanya jika anda seorang pekerja syif).

Oleh itu, apabila ia menjadi jelas bahawa anda mempunyai tenaga yang rendah atau 'hari rata' seperti yang saya katakan, jangan terlalu keras pada diri sendiri.

Jika anda mendapati diri anda perlu hari seperti ini, berbuat baik kepada diri sendiri, merancang untuk membuat pada hari berikutnya salah satu yang lebih teratur, dan memberi diri anda sedikit, ia mungkin semua yang anda perlu memberi tumpuan semula tenaga anda untuk hari esok.

Jadi pastikan anda mula menulis mereka 5 perkara turun malam sebelum - anda akan mendapat lebih banyak lagi dilakukan dan tahap tekanan anda akan menjunam!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar